Salgs- og Leveringsbetingelser

  1. BETALING

Hos LIND SOLUTIONS kan du betale med VISA/Dankort, VISA, VISA/ELECTRON, MASTERCARD, MASTERCARD Direct og MAESTRO. Hvis du betaler med VISA eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varerne afsendes. Hvis varen ikke kan leveres eller afvises på grund af beskadigelse m.v., eller såfremt du benytter din fortrydelsesret, vil fakturabeløbet for den pågældende vare blive indsat på din konto, når LIND SOLUTIONS har modtaget dine returvarer.

  1. PRISER

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Priserne vises altid inkl. moms, medmindre andet er angivet. Der tages forbehold for prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl.

  1. FRAGT / FREMSENDELSE

Fragtprisen bliver oplyst inden du godkender din bestilling. Prisen afhænger af, hvilke varer du bestiller, da fragtprisen afhænger af varens vægt. Varer sendes med den valgte distributør, og leveres dagen efter afsendelse. For at begrænse forsendelsesomkostningerne, vil vi i nogle tilfælde sende din ordre i mere end en pakke.

Forsendelsesomkostningerne:

 Forsendelsesomkostninger fremkommer i kurven inden godkendelse af ordren            

 

  1. LEVERING

Levering af varer anses for sket, når distributøren har leveret varen på bestillingsadressen, og du har modtaget varen. LIND SOLUTIONS kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer samt eventuelle håndværkerudgifter i forbindelse med forsinkede leverancer og transportskader.

  1. MODTAGELSE

Når du har modtaget dine varer, skal du sammenholde disse med bestillingsbekræftelsen. Vi anbefaler , at du kontrollerer varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen. Såfremt der er skade på en vare, skal du gøre indsigelse overfor distributøren hurtigst muligt. Der må aldrig kvitteres uden at gøre anmærkninger, hvis der er skader på nogen af varerne. Er der tvivl anbefaler vi, at kassen ikke kun kontrolleres udvendigt. Kvittering for modtagelsen er det samme som at sige, at varen er i orden. 

Er varen/emballagen beskadiget, kan du nægte modtagelse, hvorefter distributøren tager pakken med retur og derefter kontakte os.

Opdager du først skaden, efter at du har åbnet pakken, skal du henvende dig til distributøren. Send en mail til info@lindsolutions.dk med beskrivelse af skaden, og vi kontakter dig hurtigst muligt for at få løst problemet. Vær opmærksom på, at denne mail skal være os i hænde senest 2 dage efter modtagelsen.

Det er vigtigt, at emballagen bevares for eventuel senere besigtigelse af transportør. Synlige defekter eller mangler skal anmeldes til os på leveringsdagen eller senest dagen efter! Senere henvendelser kan medføre, at sagen afvises af transportfirmaet.

  1. DEFEKTE VARER

Vi dækker transportomkostninger i forbindelse med fejlleverede varer ved forsendelse via distributøren. Har du fået en defekt vare, opfordrer vi til, at du kontakter os. Vi sender en returseddel via e-mail, som du skal sætte på returpakken, så selve forsendelsen ikke koster dig noget. Kopi af bestillingsbekræftelsen skal lægges i kassen sammen med varen. Vi ombytter og sender naturligvis en ny vare med det samme, når vi har modtaget den defekte vare, medmindre andet er aftalt.

  1. RETUR / FORTRYDELSE

7.1 Skulle du fortryde dit køb, kan alle varer returneres og pengene gives tilbage inden 14 dage efter modtagelse.

7.2 Dine varer skal tilbageleveres i samme stand og mængde, som ved modtagelsen. For produkter hvor emballagen er i fast materiale, papkasse med logo eller print samt plomberede kasser gælder følgende: Originalemballagen skal altid returneres i en stand, der gør et videresalg muligt. Emballagen viser brugbare oplysninger om produktets anvendelse såvel som mål/værdier,hvilket er nødvendig information for vores andre kunder. Da der ikke kan skaffes ny emballage til produkterne, har emballagen væsentlig værdi for produktet og skal derfor med retur i ubeskadiget stand. Det er vigtigt, at der ikke sættes tape eller andre klistermærker direkte på original emballage. Der må heller ikke skrives direkte på original emballagen. Er emballagen ikke med retur, eller er emballagen beskadiget, er betingelserne for fortrydelsesretten ikke opfyldt.

7.3 Hvis du har angivet fejlagtig modtager adresse, og varen således kommer retur til os, skal du være opmærksom på, at returfragten og omkostningen til genfremsendelse påhviler dig. Returfragt og genfremsendelse er ikke nødvendigvis den samme, som du har givet for at få varen fremsendt første gang.

7.4 Varer, der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse uden forudgående aftale. Du har selv ansvaret for, at varen kommer frem i hel stand.  Varen skal sendes med levering til dør ikke til pakkeshop og til nedenstående adresse :

Lind Solutions Aps

Skibbroen 32

2450 København SV

 

  1. SERVICE

Ved behov for service kan vores tekniske service kontaktes via e-mail: info@lindsolutions.dk

  1. GARANTI / REKLAMATIONSRET

Som forbruger har du to års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget. Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, skal varen sendes til os.

Vi dækker ikke håndværkere eller andre udgifter i forbindelse med garanti eller reklamation.

  1. EJENDOMSFORHOLD

Vi forbeholder os ejendomsretten til leverede varer, indtil hele købesummen er betalt fuldt ud.

  1. FORBEHOLD OG ANSVARSFRASKRIVELSE

Vi tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører, med mindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler.

  1. ERHVERVSKUNDER

Er du erhvervskunde, tages skaffevarer ikke retur. (Skaffevarer er defineret som varer med en leveringstid over 5 dage). Lagervarer pålægges et returgebyr på 30% (indtil 14 dage efter købet). Herefter kan varen ikke returneres. Medmindre andet er aftalt, ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet reklamation skal ske straks efter en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver. Parterne har i medfør af Retsplejelovens § 245 aftalt, at eventuelle retstvister mellem parterne skal foregå ved Retten i København.

  1. AFGIVELSE AF ORDRE

Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar via e-mail IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Vi har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.

  1. ØVRIGE INFORMATIONER

Vi henviser til vores kundeservice for nærmere info omkring sikkerhed ved betaling, hvordan du handler og ofte stillede spørgsmål.

Alle aftaler med LIND SOLUTIONS indgås på dansk.

Returadresse:

LIND SOLUTIONS Aps

Skibbroen 32

2450 København SV

 

  1. PERSONDATAPOLITIK - ERKLÆRING

Videregivelse af information

Vi videregiver ikke informationer angående vores kunder til tredjemand for direkte marketing eller lignende. Vi videregiver informationer om navn, adresse, email, telefonnummer samt købsinformation til dit forsikringsselskab, såfremt du har benyttet dig af en rabatkode du har modtaget fra forsikringsselskabet. Vi videregiver følgende til vores leverandører, for at denne kan sende varen til dig: navn, adresse, postnummer, email og telefon nummer. Ikke yderligere oplysninger end ovenstående videregives.

Indsamling af information

LIND SOLUTIONS opsamler informationer om dig som kunde på forskellige sider. Hovedsageligt sker dette dog på vores bestillingsside, hvor telefonnummer, navn, adresse og e-mail er krævet, for at vi vil modtage en ordre. Vi opbevarer ikke afgivne Dankortnumre, men alene en kvittering fra NETS, som gør, at vi kan trække et beløb, der er mindre end eller lig med det beløb, du har accepteret. Siden benytter, som alle forretninger, der er programmeret i ASP, cookies. Cookies benyttes udelukkende til at holde indkøbskurvene adskilt på serveren.

Årsagen til at vi samler information, er at dette er en nødvendighed for, at vores lager kan sende dig varer. Vi bruger din mail og dit telefonnummer, så vi har mulighed for at kontakte dig, for at formidle information angående din ordrestatus. Det er desværre ikke muligt at begrænse mængden af de informationer, der afgives til os, da vi mener, det er et absolut minimum, der kræves.

 

Opbevaring af information

De informationer, der opsamles på vores hjemmeside, gemmes i mindst 5 år af hensyn til at kunne yde garanti og opfylde regnskabslovens krav. Oplysninger afgivet på vores hjemmeside videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Som registreret hos LIND SOLUTIONS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til LIND SOLUTIONS på mail: info@lindsolutions.dk.

Cookies

På www.lindsolutions.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer.

Statistik

Logstatistik bruges på www.lindsolutions.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende websitet har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. Oplysningerne anvendes til at forbedre sitet.

Persondata

Terkel Lind er data-ansvarlig for www.lindsolutions.dk

 

Dansk da